ÖN ITT VAN:

Bemutatkozás

Áldás! Békesség!

Köszöntjük a Kemecsei Református Hétszínvirág Óvoda iránt érdeklődőket.

 

Református alapfokú oktatási intézményünk alapításának éve 2017. működésének kezdete 2017. szeptember 01.

Nagy fordulópont volt ez az életünkben, hiszen korábban önkormányzati fenntartásban működött intézményünk.

A nevelőmunka középpontjában a gyermek áll, egyik kulcsszereplője az óvodapedagógus, akinek személyisége meghatározó, mert elfogadó, segítő, támogató attitűdje modellt, mintát jelent a gyermek számára.

 A 148 gyermekünk nevelését, oktatását, 11 fő szakképzett óvodapedagógus látja el két telephelyen 6 csoportban.

A nevelő-oktató munkát segíti 2 fő pedagógiai asszisztens, 6 fő szakképzett dajka,  egy óvodatitkár.

Szakvizsgával rendelkező óvodapedagógusok:

Fejlesztő pedagógus (3fő)

Egészségfejlesztő, mentálhigiénikus óvodapedagógus (1fő)

Gyermek,- ifjúság, és családvédelem pedagógiája (1fő)

Közoktatás vezető (2fő)

Tehetséggondozó (1fő)

 Alapelveink a nevelésben

  • Istentől kért bölcsesség, krisztusi szeretet és szolgálat.
  • A gyermek játékos tevékenységére épülő tanulás.
  • A családokkal való együttműködés és szükség szerint segítés, gondozás.
  • A gyermeki jogok és alapvető szabadságok tiszteletben tartása, megerősítése az egyenlő
  • hozzáférés biztosításával.
  • A gyermeki személyiséget elfogadás, tisztelet, szeretet, megbecsülés és bizalom övezi.
  • Óvó-védő és szociális feladatok fontossága, gondoskodás és különös védelem

biztosítása.

  • A hagyományok tisztelete, a béke és szeretet harmonikus egységének megteremtése, a

kisebbségi kultúra ápolása, a különbözőség elfogadása.

  • A környezet védelme, a gyermek környezettudatos magatartásának kialakítása.
  • Egyéni készségek, kompetenciák fejlesztése.
  • Az óvodai nevelésben alkalmazott pedagógiai intézkedéseket a gyermek

személyiségéhez igazítjuk.

  • Az életkorhoz és a gyermek egyéni képességéhez igazodó gyermeki szükségletek

kielégítése, az egészséges fejlődésükhöz és fejlesztésükhöz elengedhetetlenül szükséges

személyi és tárgyi környezet biztosításával.

  • A nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozó gyermekek óvodai nevelésében az

önazonosság megőrzése, ápolása, erősítése, átörökítése, nyelvi nevelése, a

multikulturális nevelésen alapuló integráció lehetőségének megteremtése.

  • A gyermekek és a művészetek között erős érzelmi kötődés alakuljon ki komplex

élmények biztosításával