Áldás! Békesség!
Köszöntjük a Kemecsei Református Hétszínvirág Óvoda iránt érdeklődőket.
Református alapfokú oktatási intézményünk alapításának éve 2017. működésének kezdete 2017. szeptember 01.
Nagy fordulópont volt ez az életünkben, hiszen korábban önkormányzati fenntartásban működött intézményünk.
A nevelőmunka középpontjában a gyermek áll, egyik kulcsszereplője az óvodapedagógus, akinek személyisége meghatározó, mert elfogadó, segítő, támogató attitűdje modellt, mintát jelent a gyermek számára.
A 148 gyermekünk nevelését, oktatását, 11 fő szakképzett óvodapedagógus látja el két telephelyen 6 csoportban.
A nevelő-oktató munkát segíti 2 fő pedagógiai asszisztens, 6 fő szakképzett dajka, egy óvodatitkár.
Szakvizsgával rendelkező óvodapedagógusok:
Fejlesztő pedagógus (3fő)
Egészségfejlesztő, mentálhigiénikus óvodapedagógus (1fő)
Gyermek,- ifjúság, és családvédelem pedagógiája (1fő)
Közoktatás vezető (2fő)
Tehetséggondozó (1fő)
Alapelveink a nevelésben
- Istentől kért bölcsesség, krisztusi szeretet és szolgálat.
- A gyermek játékos tevékenységére épülő tanulás.
- A családokkal való együttműködés és szükség szerint segítés, gondozás.
- A gyermeki jogok és alapvető szabadságok tiszteletben tartása, megerősítése az egyenlő
- hozzáférés biztosításával.
- A gyermeki személyiséget elfogadás, tisztelet, szeretet, megbecsülés és bizalom övezi.
- Óvó-védő és szociális feladatok fontossága, gondoskodás és különös védelem
biztosítása.
- A hagyományok tisztelete, a béke és szeretet harmonikus egységének megteremtése, a
kisebbségi kultúra ápolása, a különbözőség elfogadása.
- A környezet védelme, a gyermek környezettudatos magatartásának kialakítása.
- Egyéni készségek, kompetenciák fejlesztése.
- Az óvodai nevelésben alkalmazott pedagógiai intézkedéseket a gyermek
személyiségéhez igazítjuk.
- Az életkorhoz és a gyermek egyéni képességéhez igazodó gyermeki szükségletek
kielégítése, az egészséges fejlődésükhöz és fejlesztésükhöz elengedhetetlenül szükséges
személyi és tárgyi környezet biztosításával.
- A nemzeti és etnikai kisebbséghez tartozó gyermekek óvodai nevelésében az
önazonosság megőrzése, ápolása, erősítése, átörökítése, nyelvi nevelése, a
multikulturális nevelésen alapuló integráció lehetőségének megteremtése.
- A gyermekek és a művészetek között erős érzelmi kötődés alakuljon ki komplex
élmények biztosításával